Hårspecial.

Vi kan väll kalla detta inlägg för hårspecial, bara för de bara kommer stå om saker till håret, som värkligen är GRYMMA.

Va en vända på Lush igen, mitt älskade Rubrubrub tog slut och jag var bara tvungen å  ha en ny, men den var SLUT även i butiken..
jag sa att jag älskade den som shampo och frågade om de kanske fanns nått liknande, Visst gjorde de det:)


Butiksbiträdet lös upp som en sol och utan att tveka greppade hon en burk som hette BIG, Big är ett saltvattens shampoo, rubrubrub är ju egentligen för kroppen men gick att ha i håret och jag vart kär, men Big var ett shampo, hon sa att de var jätte drygt och tog en miniklutt i sin han och sa att man inte behövde mer än så, visst visst tänkte jag.. och sen pratade hon på lite grann om hur mycket volym och hur glansigt håret blev. Jag köpte det för hon såg värkligen ut att ha de som favorit.

Jag måste ju säga att jag älskar
det, hon överdrev inte ens.. shampot kommer fan aldrig ta slut, tog en  klutt typ som en fem krona och jag hade shamposkumm turban som aldrig förr, hade typ kunnat nöja mig med hälften.

Sen har jag börjat älska saltvattensgrejer sen ja köpte rubbrubb, håret blir strävt som tusan medans håret är blött, men när håret torkat känns de tjockt,mer volymit än vanligt,otroligt glansigt och ja upplever det som att håret inte alls ser lika fett ut den dagen man nu är framme på hårtvättar dagen- och jag har inte använt balsam en enda gång sen dess för håret blir helt enkelt inte elektriskt.

OCH jag vart irriterad som fan på förpackningen till bubb, men inte på den här, den är smart och genomtänkt;)

När big torkat luktar det ingenting, villket också är bra, för då kan man inte bli less lukten..(jag brukar annars vara den som lessnar på typ allt väldigt fort)


Jag tror till hundra prosent att Lush shampot är bättre än frisör shampon, för det innehåller inga kemikalier alls och de är inte djurtestat.. och ja, mitt hår både ser och känns mycket bättre.


Jag trode inte de fanns nått bättre än Rubrubrub, men de gör det. BIG!



Sen har jag mitt andra tips, och i dettafall är det faktiskt på hårsnoddar!
vanliga hårsnoddar kan jag ju faktiskt tänka mig att den där järngrejen på snodden nöter rejält på håret då man ofta har det uppsatt, en som jobbar på Game bredvid make up store hade nött av sitt hår så, enligt hennes frisör iaf. De känndes som att de visst kan vara så.. kanten är ju ganska vass då man känner efter..

Hur som, jag har börjat ha mitt hår uppsatt typ varenda dag bara för ja ofta glömmer att kamma mig, å de känns som om håret inte blir tjorvigt då, sen har jag så otroligt dålig fantasi, så de blir bara diadem/hårklämmor och/eller uppsatt i en toffs. Så de nöter nog rätt bra.
Jag gissar på att vi är rätt många som är så, och på Apoteket finns det hårsnoddar UTAN järnbit, som är ihoplimmade.. som ska vara mildare för håret. ta er en titt vetja.
jag tycker då inte de känns som snoddarna är mindre hållbara än dom andra, och än har då ingen gått av.






Kommentarer
Postat av: Åsa

ha du nått tips på bra rengörings produkter för fejjan? :P får lön snart och hade tänkt köpa mig nåt bra skit, har ju fet hy och finnar så är ganska less nu :P

2010-08-02 @ 13:02:23
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Postat av: Barrso

Jag skulle rekomendera att du är noga med rengöringen morgon och kväll, samt en tvätt utan olja, På make up store finns det ett par sköna, annars är det nog lättast att gå in på tex kicks eller åhlens och fråga någon i personalen va de skulle rekomendera.. ja vet att de finns utbildade hudteraputer på iaf kicks.. så dom kan nog ge några tips:)



Sen är det ju även noga med att ha en anpassad foundation, och att byta ut svamparna OFTA, dom är faktiskt rena bakterieodlingen och i och med att man använder fel produkter och smutsiga svampar kan det göra att huden blir dålig..



Återfuktning behövs också alltid, oavsätt om du är torr eller fet i din hy, om huden inte får fukt så kommer den att utsöndra mer talg och bara göra hyn ännu mer fet!



Mina bästa produkter kommer från Dermalogica, men dom är VÄLDIGT dyra(typ 500 spänn för EN kräm..).. men de finns bra alternavid även där på make up store;D

2010-08-06 @ 11:47:39
URL: http://barrsos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0