152.

igår kväll var jag hos Josse, så det här är egentligen till dig, för ja glömde bort att svara, eller jag skulle gå på toa just och sen när jag kom ut kom jag inte i håg de igen.

Hur som helst, hur man gör en bra bas,så att foundation håller bättre, de här är bara hur jag gör, de finns säkert andra so mgör på nått annat sätt, men de här är så jag gör, och de funkar skit bra.


För det första är det viktigt att man tvättar ansiktet för att få bort de som huden försökt få ut på natten och så..
efter det brukar jag använda ett ansiktsvatten för att stänga ute sminket(porerna öppnas ju då ansiktet är blött!) och för att hjälpa fuktkrämen att komma in i huden och för att lugna den, jag upplever att med Face cool balm(MUS) som jag använder, så blir jag faktiskt mattare i huden!.

Sen anväder jag en ansiktscreme anpassad till min hy.Ja, de är viktigt att den är anpassad till ansiktet och till din egen hudtyp, de ger inte nånting att smörja in ansiktet med nått som egentligen är till för kroppen.
En sak att komma i håg,som egentligen är rätt logisk!
De är viktigt att huden får fukt även om man tycker att man är fet i hyn och får finnar, många tror ju att de är bra att torka ut finnar, men det som egentligen blir är att de börjar produceras ännu mera fett från huden.
Så fukt även för flottisar(som jag själv!) OCH tvätta er för gudsskull aldrig med tvål i ansiktet, tvål torkar ut huden!

Ett serum eller en primer speciellt för ansiktet finns ju från tex Smashbox (finns på blandannat Kicks ) om man vill de, så sitter det som berget. Själv anväder jag inte det just nu, men har funderat på att skaffa en från I.D efter som att de är typ 90% av gångerna jag sminkar mig använder mineralfoundationen därifrån och min hy trivs med den bäst.

sen brukar jag använda en conceler för att få bort mörka ringar och röda partier, men de behöver man ju såklart inte göra om man inte har de problemet just den dagen.

A
nväder du en flytade foundation så ska man vara noga med att byta ut svamparna ofta, dom torkar ju aldrig i mitten så det blir fullt med bakterier i den,sen her du det i ditt ansikte, sen blir de värre och värre ju fler gånger man har den, Urs och blä!

Själv anväder jag en pensel dom andra 10% då jag använder flytande foundation, och när jag jobbat har jag använt de på alla kunder.
De känns mycket fräschare efter somatt den tvättas efter varje gång(när jag bara använder den på mig tvättar jag den ungefär varannan gång om de inte dröjer så länge mellan gångerna).
De finns både platta,snea och runda.. själv har jag en platt från Make up store, den är skit bra.
Men de finns så klart från andra märken med!

Då jag använder flytande så använder jag oxå ett puder för att fixera, och såklart för att matta ner, man bör fixera alla "blöta" saker för att få dem att hålla bättre.

Sen avslutaningsvis sprayar jag på ett typ av ansiktsvatten, som en vitamin spray för att de hela ska fixeras ännumer och ta bort lite av den pudriga ytan som kan bli.



hur ser era rutiner ut?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0