2-0 till rakhyveln!

Mitt tips idag är att inte slösa pengar på värdelösa hårborttagnings produkter !


Den första jag prövade var Veet spray on, "vadå spray! de kan ju inte bli bättre? Då behöver jag ju inte ens bli kladdig om händerna!" Skitbra! 80 spänn, lätt värt. Den borde ju räcka ett tag iaf!

Såhär står det på hemsidan:

Veet Spray-on hårborttagningscreme är en liten revolution inom hudvård.

Utvecklad för kvinnor som vill göra hårborttagning enklare – applicera snabbt och enkelt genom att spraya på önskade områden. Du behöver inte fördela cremen ytterligare. Cremen avlägsnas sedan som vanligt och resultatet är silkeslena ben och en slät hud.

 

 

  • Torr och normal hud 3 minuter (max. 6 min)
  • Sensitive hud 5 minuter (max. 10 min)

Såhär tycker jag:


Ja lätt som en plätt.. om de nu inte vore för att det inte alls är lätt som en plätt..
För det andra, om man nu har en spray för man inte orkar raka benen, varför ska man då stå och dra med nån jävla plast rakhyvel grej? då är det ju lika bra å bara ta en rakhyvel direkt?

Spraya kan väll alla! hur svårt kan de vara?!
Tydligen jävligt svårt, det flög  överallt hur jag än gjorde, golvet blev sen tok jävla halt när jag sköljt bort det.
Så de är ju livsfarligt, speciellt om man har badkar!
Första gången jag prövade så for håren bort rätt så ok, behövde bara raka bort några få hårstrån lite här och var, de här värkar ju lovande, tänkte jag.. fram tills jag skulle pröva andra gången och till min förvåning insåg att den här sprayen, för 80 jävla spänn räcker till TVÅ gånger..

jag trodde det bara var jag som var ett klantarsle, för de kan de vara, de är inte en omöjlighet, men sen snacka jag med Mican, som även hon bara fick den å räcka till två gånger. Så tack, men nej tack..










Den andra jag prövade är Veets hårborttagningscreme, jag hade hört bra saker om den och när man läser på den låter den ju helt perfekt! så okej, jamen 80 spänn, lätt värt! (minns inte exakta priset om jag ska vara helt ärlig, men där i kring..)

Såhär står det på hemsidan:


veets unika In-Shower hårborttagningscreme är perfekt för den aktiva kvinnan. Den vattentåliga formulan är skapad för att endast lösas upp långsamt vid kontakt med vatten – du kan lugnt duscha medan den gör huden len och fin. I varje förpackning medföljer dessutom en skrubbsvamp som gör huden mjuk och glänsande.

Förenkla duschningen och känn dig fräsch, sexig och redo för dagen tack vare Veet® In- Shower Hårborttagningscreme.


  • 3 minuter (max 6 minuter)

Uttalande från Veet-skönhetsexpert: “Med Veets In-Shower Hårborttagningscreme medföljer en härlig dubbelsidig svamp. Samtidigt som den är verkligt effektiv vid hårborttagning skrubbar den huden. Så massera huden i en cirkelrörelse med den vita sidan av svampen.”

 

Såhär tycker jag:

De låter väll bra? Men näe, så jävla bra är det nog inte, den är nog sämre än sprayen, men då räcker den då måånga gånger i stället...om de nu är till nån tröst?

För det första, de första man möts av när man skruvar av locket är en extremt stark kemisk doft, de luktar i hela lägenheten.

För det andra
Första gången jag prövade den gjorde jag exakt som de står.
kleta på kletet, väntade ca två minuter och gick sen in i duschen och börja tvätta håret och greja på, sen skulle jag ju då ta svampen och ta bort håret. Fungerade det? svar NEJ.

Det står endå :
Den vattentåliga formulan är skapad för att endast lösas upp långsamt vid kontakt med vatten – du kan lugnt duscha medan den gör huden len och fin.

Rent LJUG. Mina ben var TYP exakt lika håriga som innan, dock kändes själva stråna lite mjukare.
 Så de är ju alltid nånting!

Andra gången jag prövade tänkte jag att jag kanske väntade för kort stund, så då gjorde jag exakt lika lång tid, fast då tog jag tid med mobilen och klockade fem minuter och tvätta sen bort de.
"nu borde ju håret vara borta!" men nej.
Fortfarande var dom grövsta svarta håren kvar, men de som inte är lika hårda var borta.

MEN då hade jag börjat få lite röda irriterande "utslag" på två ställen i stället.. så vad fan gjorde jag för fel?


 Än så länge leder rakhyveln med två poäng, även om jag fortfarande hatar att raka benen..





Kommentarer
Postat av: mican

Jag håller med dig, rakyhveln vinner! dom där cremerna är kassa!

2009-07-14 @ 13:58:27
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0