128.

Det är dåligt om sminkbilder nuförtiden, men det finns väll egentligen två anledningar, den ena är att jag sminkar mig mindre ofta, och andra är att jag blir så irriterad när jag väl försöker fånga en sminkning och de aldrig blir som IRL med min skitkameramobil, eller att jag alltid ser jävulst skum ut.(De kan jag dock inte beskylla kameran för;) ) Thats life i gues..

Här är en från i söndags när jag öppnade på MUS, så sminkade mig på jobbet.Det syntes lit mer än vad de ser ut att göra på korten..och varför ser jag typ ut å vara rå brun?! Well, i`m not..
 

Base: Matt foundation cream, reflext cover medium, Dualfoundation stockholm.
Eyes: Hightech lighter sundust, C/S prestige,E/D Morningbreeze,dust,hot M/s Glam peach,
eyepen snowflake, geleyeliner + mascara.
Lips:jag kommer inte i håg vilket glans, men de är iaf pennan sandstorm.
Blush: Wonderblush Luxor.

Igår rota jag runt i sminkväskan och hittade .
Isadoras triple eye shadow 08 PATINA. Jag tänkte att jag kanske skulle pröva använda den, med tanke på att jag inte sminkat mig med den på lätt två år.
Resultatet:

 
Base: I.D bare minerales foundation Fairy light, MUS cover all mix,Wonderpowder Kalahari.
Eyes: MUS Hightech lighter Platina, isadora tripple eye shadow 08 Patina, Isadoras flytande eyeliner i svart, mascaran dubble extention beuty tubes av Lorèal.
Blush: Ett mineral rouge från The bodyshop.
Lips: Lips pen Sandstorm, gloss Posh,båda från Make up store.

Måste faktiskt säga att jag inte alls trodde Isadora sminkningen skulle hålla så bra, eller bli så bra för den delen.
Men Jag vart positivt överraskad hur bra skuggorna vart med Hightech lighter under!
Blir nog å ha fler dagar, och i fall jag får panik och inte vet vad jag ska göra;)
MEN kan ju tillägga att jag aldrig kommer ha de till fest smink iaf.

idag har jag ingen aning om hur jag ska sminka mig.. men jag börjar jobba tre, så har ju ett tag på mig;)
Åh, jag vill köpa Luxor rouget, är helt kär i det! Men de får bli när jag får lön..måste ha min sista pengar till mat...

Måste på Coop och köpa krossade tomater och en liter mjölk nu, annars blir det ingen lasagne till middag!
Har egentligen en till sak jag borde köpa.. men jag har fan inte råååd, och de känns onödigt när de inte är säkert heller. Jag väntar och hoppas på det bästa!!

Sen måste jag å lämna papperna på Arbets, har glömt det och ska typ lämna in de andra snart.. OPS! Lär ju vara luspank i 1000 år den här månaden..jeey...:(















Kommentarer
Postat av: elin

Carrooooooo, e du gravid gummsan?=D

puss

2009-07-28 @ 22:39:46
URL: http://bsbgoesmaiden.blogspot.com
Postat av: mican

gravid? va? eller?

2009-07-29 @ 15:29:38
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0