52.

Foundation finns i många färger och varianter..mörka,ljusa,för varma hudtoner, för kalla och neutrala..flytande,fasta,mousse och mineraler..

De jag tänkte tipsa om idag är om man har en "vanlig" flytande foundaton och man vill ha ett jämnt men inte supertäckande resultat. Jag vet inte vad jag ska kalla metoden.. men för att komma till saken så är det ju lätt som en plätt!
Ta bara foundation svampen och dutta i lite vatten innan du sprutar ut foundation på svampen.

Svampen suger inte åt sig lika mycket av foudationen då. Det gör att  foundationen blir lite "lättare" och glider lättare över huden och ger inte samma "kakiga" resultat.. jag brukar själv göra så dom gångerna jag har flytande foundation en "vanlig" dag.

Enda gången jag inte her vatten på svampen innan applecering är om jag ska ut och parta,
då får den gärna vara lite täckande.Jag har en tendens av att ALLTID bli rödflammig i ansiktet då, jag vet egentligen inte riktigt varför..Men allvarligt talat så är det inte så snyggt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0