143.

Jag hade ju köpt en hudkrämansiktskräm Imperials för blandhy på Lush för ca tre veckor sen, nu när jag har använt den ett tag är jag är redo för dommen.

Jag tycker att den funkar tillsammans med min andra hudvård, One step cleanser från Vichy, och ansiktsvattnet face cool balm från Make up store.

Min hy är faktiskt ganska bra nu, bortsett från att jag fått tre finnar på rad breve ena mungipan så de ser ut som jag har herpes, och nån liten skavank i tinningen å en liten i pannan. Ja, de är är bra för å vara min hy!
Den är inte sådär blank och rosig som den brukar vara heller, den är för det mesta matt med en jämn ton, vore de inte för mina blå ringar under ögonen och dom där små skavankerna hade jag nog vart redo att möta världen helt osminkad.
(med det menar jag med bara maskara, hehe! )

Krämen är dryg och försvinner fort in i huden, men tyvärr upplever jag det som att de kan lämnas lite som en yta på huden om jag glömmer ansiktsvattnet före,inte som en oljig yta som jag upplevt endel andra krämer, utan de är som bara där, typ.

Men lukten och förpackningen är ett plus. jag vet som inte varför jag tycker om lukten, den luktar helt klart konstigt, men inte som kemikalier som jag upplever att produkterna från Dermalogica gör,utan mer typ..lite som en leransiktsmask..
När jag vet att den är gjord på bara ekologiska och naturliga ingredienser så är det ju en ren självklarhet att jag tycker om den lite bara därför.

Den innehåller lavendel,apelsinblom och tigerlilja för att hålla huden välbalanserad, och ja, de tycker jag att min hy är nu.

45g för 179, ett bra pris tycker jag!


Betyget är  G+, eller VG, har inte riktigt bestämt mig,men de är inte så att jag skulle få panik om den tog slut och kasta mig på första buss till Luleå för att få tag i en ny, inte som de känns just nu.
Men de kanske blir så, de vet man ju aldrig!





Vi får väll se hur länga min hy håller sig såhär, brukar alltid bli nånting när jag skriver om min hy, ena gången när jag hade räcer dålig hy blev den helt plötsligt klockren, och nån gång förr när jag skrytit om hur fin min hy blivit så vaknade jag upp med djävulens påfund i ansiktet.. så vi ser väll vad som kommer ske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0